vera-to-america.reismee.nl

Laatste 2 weken

Hoi Hoi,

Op 1 juni waren mijn ouders gekomen. Natuurlijk ging dat niet volgens plan. Omdat er iets mis was met hun esta formulier konden ze het vliegtuig niet op. Ze hebben een nieuw eats formulier aangevraagd maar hadden wel de vlucht naar Atlanta gemist dus ze ,moesten over boeken. Nu gingen ze eerst naar San Francisco en dan pas naar Atlanta.

De eerste dag dat ze hier waren hadden we gewoon een dagje niks gedaan. 3 juni gingen we naar little grand canyon om te wandelen en ook naar Andersonville, waar een groot museum staat over krijgsgevangenen en de Amerikaanse burger oorlog. Op woensdag zijn we samen met mijn gastfamilie, mijn ouders en een vriendin van Alex (jongere gastzus) tallon naar universal studio's geweest. Daar waren we ong 4 á 5 dagen. Universal studio's is dus een heel groot pret park met attracties in de thema van films.

Toen we terug kwamen moesten we al onze kleding snel even wassen want de da gb er naar gingen we naar savannah. Savannah is 1 va de oudste steden in de VS. We verbleven in een hotel op Tybee island. De eerste dag (dinsdag 11 juni) gingen we direct naar het strand. Het strand was letterlijk aan de andere kant van de weg dus dat was wel fijn. 'S avonds ging we bij de crab shack eten. Ik had echt zoiets van wat voor vervallen hut is dit. Maa het eten was goed. De dag erna gingen we naar savannah. Het was heel mooi. Mijn gastfamilie zei dat we wel echt een hele dag nodig hadden om er doorheen te gaan maar in ongeveer 3 uur hadden we het wel gezien. De laste dag gingen we nog even naar het strand toe. Ongeveer rond de 12 uur ging we weer naar huis toe. Op vrijdag gingen we naar high falls. Wat dus een bekent nationaal park is in georgia. Daarna gingen we naar Juliette toe. Daar was de film fried green tomatos opgenomen. We gingen lunchen bij de wistle café. Het leek net of je door de tijd bent gereisd en in het wilde westen was beland.

Zaterdag naam ik afscheid van alles en iedereen een ging ik inpakken wat ook nog een hele opgave was. Want natuurlijk had ik te veel troep. We moesten zelfs nog even naar de winkel om 2 kleine koffer te kopen. Uiteindelijk heeft alles er ingepast. Zondag ochtend om 6 uur gingen we naar het vliegveld toe. We waren 3 uur tree vroeg. Later hoorde we dat het vliegtuig 2 uur vertraging had. Depot die vertraging waren we te laat voor onze volgende vlucht naar Schiphol. Dus toen we in het vliegveld van newark aankwamen moesten we onze vlucht overboeken. Nu gingen we over Barcelona. Die vlucht had ook vertraging. We waren bijna te laat voor onze vlucht naar Schiphol maar gelukkig had die vlucht ook een uur vertraging waardoor we het hadden gehaald. De vlucht naar Barcelona had de kortste vertraging van maar 40 minuten. We moesten van Barcelona naar Schiphol vliegen met KLM de reset van de vluchten blijven weer met united airlines. Eenmaal in Schiphol aangekomen moesten weer onze koffer ophalen maar die waren op de een of andere manier nie meegekomen op het vliegtuig. Ze waren en paar dagen zoek maar gelukkig zijn ze weer terug. Ze waren vandaag, 21 juni, thuis bezorgd.

Vera Hilbrink